- Analiza Stării Curente a Școlii
În această primă etapă facem o analiză a status quo-ului, colectarea datelor, prin identificarea modului în care principiile democrației și ale drepturilor omului sunt integrate în viața școlară, prin tehnologie digitală, inclusiv punctele forte și punctele slabe, și cu participarea: elevilor, profesorilor, directorilor, partenerilor din comunitate (dacă-i cazul).
identificăm strategiile care ghidează practicile de punere în aplicare a educației digitale, DCE și CDC menite să permită elevilor de toate vârstele să își dezvolte întregul potențial ca cetățeni activi în școală
documentul de analiză al acestui model va fi completat la final, în faza de evaluare a rezultatelor tuturor auto-reflecțiilor și assessments efectuate de toate părțile interesate targetate în proiect
evaluăm, la nivelul întregii școli, a modului în care este utilizată tehnologia, din perspectiva părților implicate în actul educațional
evaluăm nivelul existent al competențeLor digitale ale profesorilor
evaluăm competența de cultură democratică și dialog intercultural, la nivelul întregii școli
Assessment pentru Cetățenie Digitală
evaluăm competența de cetățenie digitală, la nivelul întregii școli
Cum ne ajută Modelul de Școală Inovatoare și Democratică să identificăm punctele forte și punctele de îmbunătățire actuale pentru a crește calitatea viitoarei educații pentru cultură democratică, la nivelul întregii școli?
Cum relevă Modelul de Școală Inovatoare și Democratică diferențele esențiale în abordările educației centrate pe cultură democratică legate de prioritățile educaționale ale elevilor din școală?
Care dintre elementele cercetate sunt esențiale pentru a fi aplicate cu prioritate la nivelul întregii școli?
Cum facem ca școala noastră să devină un model de bună practică la nivel regional?