Începe cu pași mici: Concentrează-te pe o singură clasă sau chiar pe o lecție individuală. Testează noua metodă de predare, instrumentul sau activitatea cu un grup mic de elevi pentru a vedea cum funcționează, înainte de a o extinde la întreaga clasă sau în școală.
Creează lecții de probă: Proiectează o versiune scurtă, de probă, a unei lecții folosind noua idee, fie că este vorba de o strategie de predare, un instrument digital sau o altă aranjare a clasei. Rulează lecția cu un grup de elevi sau colegi pentru a aduna feedback.
Colaborează cu elevii: Implică elevii în procesul de prototipare, cerându-le părerea și feedback-ul. Aceștia te pot ajuta să perfecționezi ideea în timp real.
Folosește feedback-ul colegilor: Împărtășește prototipul tău (de exemplu, un plan de lecție sau o abordare didactică) cu alți profesori. Poți desfășura o „lecție pilot” în timp ce alți profesori observă, apoi folosește feedback-ul lor pentru a face îmbunătățiri.
Testare iterativă: După ce ai testat prototipul, reflectează asupra aspectelor care au funcționat și asupra celor care nu au funcționat. Fă ajustări mici în funcție de performanța și feedback-ul elevilor, apoi testează din nou.
Prototipare rapidă: Pentru teste rapide, nu ai nevoie de lecții complet dezvoltate. Încearcă diferite variații ale unei idei (de exemplu, diferite tipuri de activități de grup) într-o săptămână pentru a vedea care are cele mai bune rezultate.
Programe pilot: Dacă ideea ta implică o schimbare mai amplă, cum ar fi un curriculum centrat pe cultură democratică sau cetățenie digitală, propune un program pilot în care aceasta să fie testată într-un mediu controlat înainte de a fi implementată la scară mai largă.